بدین منظور می بایست به صفحه اصلی بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir مراجعه و نسخ همراهبانک را یا به طور مستقیم از سایت همراه بانک(دارندگان سیستم عامل اندروید) و یا از طریق اپاستورهای معتبر قرارداده شده در سایت همراه بانک (دارندگان سیستم عامل اندروید و iOS ) دانلود و نصب نمایید.
تاکید میگردد به منظور دریافت اپلیکیشن همراه بانک از جستجوی سامانه در موتورهای جستجو نظیر گوگل جداً خودداری فرمایید.
احتمالا به این دلیل است که قابلیت لمسی تلفن همراه شما از تکنولوژی swipe پیروی می نماید و در این قبیل گوشی ها امکان استفاده از اثر انگشت در استفاده از همراه بانک ملت وجود ندارد.
سامانه همراه بانک در صورت سه بار ورود اشتباه رمز یکساعت، در صورت شش بار ورود اشتباه رمزسه ساعت و در صورت نه بار ورود اشتباه رمز به طورکامل غیرفعال می گردد و جهت فعالسازی مجدد می بایست به شعبه مراجعه فرمایید.
احتمالا به این دلیل است که موارد امنیتی اندروید به گونه ای تغییر کرده است که با سامانه همراه بانک همخوانی ندارد. به منظور افزایش امنیت سامانه و استفاده از آن همراه بانک خود را حذف(uninstall) و مجددا نصب نمایید.
این گزینه به منظور شناسایی فرد واریزکننده توسط اشخاص حقوقی، سازمانها، نهادها، شرکتها و ... کاربرد دارد. لذا درصورتیکه ازسوی ذینفع حواله، شناسه واریز در اختیار شما قرار داده شده است بایستی عدد مذکور را در هنگام حواله درج نمایید.
ازطریق مراجعه به منوی اصلی/خدمات کارت/ رمز پویا/ فعالسازی رمزنگار ملت- اپلیکیشین
این گزینه مخصوص افرادی است که تمایل دارند اپلیکیشین رمزنگار ملت را نصب و فعال نمایند لذا پس از مراجعه به منوی فوق، یک کد فعالسازی برای ایشان پیامک می شود که بایستی جهت ورود به اپلیکیشین رمزنگار ملت از آن استفاده نمایند.
سایر مراحل فعالسازی رمزپویا در اپلیکیشین رمزنگارملت انجام می شود.
ازطریق مراجعه به منوی اصلی/خدمات کارت/ رمز پویا/ فعالسازی رمز پویای پیامکی
این گزینه مخصوص افرادی است که تمایل دارند رمز پویای کارت خود را ازطریق پیامک دریافت نمایند لذا پس از مراجعه به منوی فوق، رمز پویای پیامکی برای ایشان فعال می شود.
پس از انجام مراحل فوق کافی است که در هنگام انجام عملیات پرداخت اینترنتی، چهار رقم آخر کارت خود را به سرشماره 30003303 پیامک نمایید تا رمز پویا برای شما پیامک شود.
شایان ذکر است که امکان دریافت رمز پویا ازطریق گزینه "دریافت رمز پویا" در صفحه پرداخت اینترنتی نیز فراهم میباشد.
تنظیمات بیومتریک برگزیده تلفن همراه شما بر روی تشخیص چهره تنظیم شده است. با مراجعه به تنظیمات گوشی، وضعیت بیومتریک برگزیده را روی اسکن عنبیه یا اثر انگشت تنظیم نمایید.